PRIKBar

Proef de smaak van de tuinbouw

Voor de Urban Greeners heb ik samen met collega Urban Greener Maarten Hupkes het campagnemiddel, de Prikbar, bedacht. Dit project heeft twee jaar rondgereisd door heel Nederland, van festival tot congres. Urban Greeners is opgezet vanuit de Floriade 2022 Almere met het thema ‘Growing Green Cities’ en het biedt jongeren de kans om een bedrijf op te zetten dat gerelateerd is aan de tuinbouwsector.

PRIKbar verbindt stad en land door een directe verbinding te leggen tussen de tuinbouw en samenleving. We schenken drankjes van Hollandse bodem met smaken uit de Nederlandse tuinbouw. Nederland zit vol bijzondere smaken waar de consument in deze bar kennis mee kon maken.

Het doel van de PRIKbar was om onze eigen generatie weer enthousiast te maken voor de tuinbouw. We kennen elke tuinder of boer achter de producten die we schenken en vertellen zijn of haar verhaal graag verder. De PRIKbar is een mobiele ontmoetingsplek die inspireert en aanzet tot anders denken.

Voor het concept van de PRIKbar ben ik culinair en conceptueel verantwoordelijk.

Lees het interview in magazine Smaakmakend en delicious. magazine